Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2014 09:41 - Зелена салата - полско-българска
Автор: donchevav Категория: Рецепти   
Прочетен: 4828 Коментари: 10 Гласове:
12

Последна промяна: 07.05.2014 23:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Традициите не са това, което бяха - поне в моята кухня. Заради новите времена и разбира се, заради новите членове в семейството ми.
Имам млада снаха, при това полякиня. Обича да готви - салати, основни ястия, сложни торти и десерти, хапки и всякакви други хрумки. Има свой дом и кухня, но обича да се вихри и в моето свещено пространство между хладилника, кухненския плот и печката. Какво пък - радвам й се.
Ето една зелена салата, която заедно приготвяме - аз слагам традиционните продукти, а тя прибавя любимите си съставки, които правят салатата по-различна, но уверявам ви - много по-крехка и вкусна.

Зелена салата с млади тиквички

Продукти:
1 маруля
2-3 стръка зелен лук
1 краставичка "Гергана"
2 домата
2 дребни тиквички
1 връзка репички
3-4 яйца
1 лимон
шепа маслини
сол, зехтин за овкусяване
/ по желание една ябълка, обелена и нарязана на дребни кубчета/


Приготвяне:

В дълбок съд измиваме чрез тръскане във водата марулята и лука, на течаща вода мием тиквичките, репичките, доматите, краставицата и лимона.
Нарязваме лука на ситно и го осоляваме.
Обелваме краставичката, нарязваме я на кубчета и я объркваме с лука.
Обелваме тиквичките. С помощта на ножчето за белене оформяме тънки ленти, като режем надълго /без средната част/.
Прибавяме тиквичките към лука и краставичките и също ги объркваме /това е важно!/.
Накъсваме на дребно марулята.
Нарязваме репичките , прибавяме обелените и нарязани на малки резенчета домати. Объркваме салатата и я овкусяваме със сол, сока на лимона и зехтин /1-2 супени лъжици/.

Сервираме по един от двата начина:
по традиционен - на всекиго в чинийка. Тогава нареждаме по края на чинията резенчета варени яйца и маслини.
по европейски :))) - в салатиера, а всеки си взема в чинийка пред себе си желаното количество. Тогава яйцата и маслините се нареждат отгоре върху салатата.

И една последна бележка: Не се притеснявайте за тиквичките в салатата - те са много по-крехки, по-сочни и по-вкусни от краставичките, а са и по-полезни!!!

По полска традиция към салатата може да се добави обелена и ситно нарязана ябълка. Аз лично обожавам това, но я препоръчвам само на домакините с революционно мислене, уверени, че другите на масата ги следват и подкрепят във всеки техен експеримент.

image




Гласувай:
12



1. paciencia - Благодаря ти!
01.05.2014 10:42
И аз обиам тия салати. Винаги съм се чудила дали тиквичките могат да се ядат в сурово състояние. Е, вече изчезнаха съмненията:)
Хубави празници в приятната компания на младите ти желая!
цитирай
2. donchevav - Благодаря, Paciencia! Аз също н...
01.05.2014 10:51
Благодаря, Paciencia! Аз също никога не бях слагала тиквички- не се решавах - струваше ми се, че ще са сурови - като картофите. Но не - съчетанието с марулите и лука е уникално, особено ако ги объркаш с другите осолени вече съставки. Но трябва да ги изцепиш надълго, като тънки ленти по дължината на тиквичката - и да не ги режеш напречно - чудесно се вземат с вилицата:)))Можеш да не слагаш репички, например - те са повече за разкош на цвета и вкуса - но домати непременно трябва да има - всичко става различно - и на цвят, и на вкус, и на сочност! Поздрави с пожелание за весели, слънчеви празнични дни!
цитирай
3. precoria - И аз ще взема участие в тази револ...
01.05.2014 11:22
И аз ще взема участие в тази революция.Като всяка друга тя променя мисленето.Ще опитам, макар че не съм сигурна в себе си.За тиквичката както и да е, но и ябълка ...
Личи си,това е един по северен народ,може би е по голям дифицита от зеленчуци .
Но на първо място- да ти е честита снахата,живот и здраве на всички в къщи...
И да му мисли свекървата...!
Празничен поздрав!
цитирай
4. donchevav - Здравей, Precoria! Благодаря за ...
01.05.2014 11:47
Здравей, Precoria! Благодаря за поздравите и пожеланията! Здраве и късмет на тебе и на всички в твоето семейство!
Непременно опитай, ще ти хареса! Аз обожавам този кисело-сладък вкус на ябълка със зехтин и ябълков оцет /ако сложиш ябълка, по-добре е да използваш него/ или лимон /не много силно овкусена/ +тиквички + домати. Успех! Весели празници!
цитирай
5. distrelets - Ще експериментирам в неделя :-)
01.05.2014 14:08
Аз обичам експериментите в кухнята, особено в салатите :-). Големият ми син ще навърши 30 год. в неделя и ще опита българо-полска салата!
цитирай
6. donchevav - Здравейте, Distrelets! Да Ви е жив и ...
01.05.2014 14:34
Здравейте, Distrelets! Да Ви е жив и здрав синът! Да има късмет - и с работата, и с жените, че те и двете неща май са еднакво важни и съдбовни за нас, момчешките майки! Поздрави! Успех в експериментите и не се притеснявайте - изпробвам тази салата вече три години всяка вечер през пролетта! Много е вкусна - дано и на Вас, и на мъжете около Вас в неделя да хареса! Весел празник!
цитирай
7. melin - Здравейте,
01.05.2014 15:02
Харесва ми да си правя експерименти в кухнята , правя подобна салата но слагам царевица и малко пресен чесън, става много вкусно.Да ви е вкусно. Весели празници!
цитирай
8. donchevav - Здравейте, Melin! Благодаря за ...
01.05.2014 15:26
Здравейте, Melin! Благодаря за допълнението! Аз пък ще експериментирам с него! Обожавам царевица! И чесън също:)))) Поздрави! Весели празници!
цитирай
9. benitta - Вкусно!
01.05.2014 16:36
Щом има много бърканица - бройте и мен :)
Майка ми е традиционалист, а аз внасям цвят в моята кухня и обичам всичко от този тип, който си ни предложила.
Мислех, че съм единствена, която може да яде таратор със кекс, но се оказа, че мъжът ми така правел, като малък...... Намерихме се :)))
Да ти е честита тази сръчна снаха, браво за мерака й в кухнята, дано да си живеете като приятелки!

Наздраве и хубави празнични дни отново да си пожелаем!
цитирай
10. donchevav - Благодаря, Benni, за хубавите думи ...
01.05.2014 18:47
Благодаря, Benni, за хубавите думи и за пожеланията! Всъщност това още не е бърканица. Но може би ще стане, ако приемем предложението на една приятелка от блога да добавим още царевица и зелен чесън. Обожавам и едното, и другото, и ще опитам, може и да стане хубаво:)))
Не бях чувала някой да яде таратор с кекс - сигурно вие двамата сте единствени в целия свят. И това, че сте се намерили, е истинско чудо и знак свише! Да сте живи и здрави и многооого още таратор да изядете в любов и разбирателство! Весели празници!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: donchevav
Категория: Поезия
Прочетен: 3068629
Постинги: 329
Коментари: 7834
Гласове: 53687
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930