Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2012 19:37 - АКАДЕМИК ОТ БАН И ПОЕТ ТОЛЕРИРАТ ПОЕТЕСА ПЛАГИАТ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 19453 Коментари: 45 Гласове:
36

Последна промяна: 04.04.2012 19:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
В далечната за мнозина 1991-а година Издателска къща "Български писател" пусна от печат една моя книжица със стихотворения, която озаглавих "Остави ме, любов". На страница 17-а в нея е стихотворението "СНЯГ":

Чайките сноват като попарени.
Плажът спи набръчкан под снега.
А вълната сякаш блъска зарове –
камъни търкаля по брега.

Чорлава се вдига, още сънена
светлината – къса струйка дим.
Да поседнем малко върху дънера –
за последно да си помълчим.

Или да попитаме медузите,
огъня – в нозете ни изтлял,
биха ли се взели за съпрузи
някоя скумрия и корал?

Нейде ако бях те срещнал вчера...
Но така е – времето лети.
Закопчавам якето уверено.
Свиваш устни и си тръгваш ти.

И защо сега да се нервираме?
Любовта ни хвана ли ръжда?
Как е кратко нейното умиране! –
въглен, хвърлен в морската вода.


За моя голяма изненада същото стихотворение, без третия куплет, открих на стр. 51-а в стихосбирката на г-жа Рита Генадиева "Шепа нежност", Издателство "Българска книжница", 2007 г., в чийто предговор, написан от поета Евтим Евтимов и академик Благовеста Касабова, които са и редактори на "Шепа нежност", с бяла завист прочетох следното:

"... пред нас ще се открие един творец, който има солидно творчество, и това творчество се нуждае от едно по-задълбочено изследване. При нея словото се лее като планински поток, нашепва като Балкана над родния град, шуми като вълните на морето, което тя е събрала в своята поетична душа."

И понеже смятам, че елейните думи на академичката и поета се отнасят донякъде и към мен, искам да им благодаря.

Предговорът към стиховете на г-жа Рита Генадиева завършва така: "Поезията е свещенодействие с думите!"

Аз питам: – Откога кражбата започна да се нарича свещенодействие?

Валери СТАНКОВimage
На снимките - акад. Благовеста Касабова и поетът Евтим Евтимов




Гласувай:
36



1. raders - :) Хич не се чуди, наборе! Скоро бяха ...
04.04.2012 20:04
:) Хич не се чуди, наборе! Скоро бяха разкрити случайно на разпивка две такива "творчески личности", разбира се жени, чиито книги са буквално преписани - стихове от различни автори - доста популярни, както класици така и съвременни. Интересното е, че съпругът на едната е литератор /доколкото зная професор/, който редактирал книгата, но и той не усетил, че е изплагиатствана.
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - :) Хич не се чуди, наборе! Скоро бяха ...
04.04.2012 20:07
raders написа:
:) Хич не се чуди, наборе! Скоро бяха разкрити случайно на разпивка две такива "творчески личности", разбира се жени, чиито книги са буквално преписани - стихове от различни автори - доста популярни, както класици така и съвременни. Интересното е, че съпругът на едната е литератор /доколкото зная професор/, който редактирал книгата, но и той не усетил, че е изплагиатствана.

Същата "поетеса" Рита Генадиева е преписала дословно и стихотворение на друга авторка...
Чу
цитирай
3. yotovava - Не оставяй случая, Валери,
04.04.2012 20:14
аман от плагиати.

Валя
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - аман от плагиати. Валя Да, Валя, ...
04.04.2012 20:16
yotovava написа:
аман от плагиати.

Валя

Да, Валя, всеки в тази гнусна история ще си получи заслуженото.
Чу
цитирай
5. ren - общо взето - голяма излагация за ...
04.04.2012 20:34
общо взето - голяма излагация за въпросните... а твоето можене, маестро - никой не може да ти го вземе.
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - общо взето - голяма излагация за ...
04.04.2012 20:37
ren написа:
общо взето - голяма излагация за въпросните... а твоето можене, маестро - никой не може да ти го вземе.

Дето се вика - "Никога не е късно човек да стане за резил!"
Чу
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - От двайсетина години ! Осъди ги ...
04.04.2012 20:50
bulgarinut57 написа:
От двайсетина години !

Осъди ги ВСИЧКИТЕ !


Ще, Българино, ще.
Чу
цитирай
8. ili4e - ?...............
04.04.2012 21:11
Потрес...
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - Потрес. . . Да, точна дума - потрес. ...
04.04.2012 21:12
ili4e написа:
Потрес...

Да, точна дума - потрес.
Чу
цитирай
10. zabavnata - Липса на МОРАЛ !
04.04.2012 21:19
Никога няма да си купя четиво, където някой плагиат, преписвач и крадец трупа пачки за чужд труд.
Чу, защо не ги съдиш?
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - Никога няма да си купя четиво, къ...
04.04.2012 21:23
zabavnata написа:
Никога няма да си купя четиво, където някой плагиат, преписвач и крадец трупа пачки за чужд труд.
Чу, защо не ги съдиш?

Да, дело ще има.
Благодаря, Забавната!
Чу
цитирай
12. анонимен - Щом унгарският президент плаги...
04.04.2012 22:18
Щом унгарският президент плагиатства за труда си, и то по случайност от българин, то не е само българска черта. Но той подаде оставка. А така с "копи - пейст" и аз бих станал не само поет.
Устоявай си правата, колкото и невъзможно да е у нас !
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Щом унгарският президент плаги...
04.04.2012 22:24
анонимен написа:
Щом унгарският президент плагиатства за труда си, и то по случайност от българин, то не е само българска черта. Но той подаде оставка. А така с "копи - пейст" и аз бих станал не само поет.
Устоявай си правата, колкото и невъзможно да е у нас !

Ок.
Чу
цитирай
14. анонимен - И аз казвам-
05.04.2012 07:37
бори се! Това е твоят талант и твоят труд, в края на краищата!
цитирай
15. deleted-4udovi6teto - бори се! Това е твоят талант и твоят ...
05.04.2012 07:40
angpiskova написа:
бори се! Това е твоят талант и твоят труд, в края на краищата!

Ще опитам, Ангелина.
Надявам се на успех.
Чу
цитирай
16. chergligan - Бори се , Поете, с тези литературни псевдокорифеи!
05.04.2012 10:14
Обществото ни става бездуховно, защото крадат от Духа.
цитирай
17. deleted-4udovi6teto - Обществото ни става бездуховно, ...
05.04.2012 11:03
chergligan написа:
Обществото ни става бездуховно, защото крадат от Духа.

Ще ги насмета като чер глиган трюфели, Коста! :-)))
Чу
цитирай
18. bale10 - Стиховете ти са толкова слаби,
05.04.2012 11:23
че по-скоро би трябвало да почерпиш плагиата.
цитирай
19. deleted-4udovi6teto - че по-скоро би трябвало да почерпиш ...
05.04.2012 11:29
bale10 написа:
че по-скоро би трябвало да почерпиш плагиата.

Може да са слаби, но са мои, а ти, щом не ги харесваш, що се вреш по петдесет пъти на ден да ги четеш? Мммм? :-)))
Аре бегай у лево!
Чу
цитирай
20. chergligan - Хайде да си и ти чер глиган, Поете! ...
05.04.2012 11:44
Хайде да си и ти чер глиган, Поете! Стига са мислили, че могат да се гаврят с душата.Нека видят, че поетът може да покаже и яки глиги! И да ги ръгне дето трябва.
цитирай
21. deleted-4udovi6teto - Един тук вече инкасира ритник във ...
05.04.2012 11:54
Един тук вече инкасира ритник във вмирисания си задник, и другите ще си го получат.
Чу
цитирай
22. pcelata - Изумена и шокирана.
05.04.2012 11:55
Какво мога да кажа,освен,че е жалко и пошло за тях.Чу приятелю,търси си правата.
цитирай
23. deleted-4udovi6teto - Какво мога да кажа, освен, че е жалко ...
05.04.2012 11:59
pcelata написа:
Какво мога да кажа,освен,че е жалко и пошло за тях.Чу приятелю,търси си правата.

Непременно, Пчелице.
Чу
цитирай
24. анонимен - Чували ли сте за блогърка плагиат, ...
05.04.2012 12:37
Чували ли сте за блогърка плагиат, която след като и е показано произведение на ЛС го е публикувала като свое?? Тази простотия я има от край време, от както има произведения....
цитирай
25. divna8 - Веднъж ми подариха книжка с &quo...
05.04.2012 12:43
Веднъж ми подариха книжка с "авторски" стихове :))))
Вътре се оказа сборник от стихове на едни от най-известните автори на поезия в България. Върнах книжката и попитах и автора, и редактора за какъв дявол ги представят под чуждо име?!... Само вдигнаха рамене, даже и не се засрамиха...
Вече нищо не ме учудва в БГ, особено след 1990 г.
Да ти откраднат стих е като да ти отвлекат детето... Съд до дупка за такива!!!

С уважение: Дима/Дивна8
цитирай
26. deleted-4udovi6teto - Чували ли сте за блогърка плагиат, ...
05.04.2012 13:40
vanilia написа:
Чували ли сте за блогърка плагиат, която след като и е показано произведение на ЛС го е публикувала като свое?? Тази простотия я има от край време, от както има произведения....

Много неща съм видял, но не предполагах, че точно на мен ще ми се случи.
Чу
цитирай
27. deleted-4udovi6teto - Веднъж ми подариха книжка с &quo...
05.04.2012 13:40
divna8 написа:
Веднъж ми подариха книжка с "авторски" стихове :))))
Вътре се оказа сборник от стихове на едни от най-известните автори на поезия в България. Върнах книжката и попитах и автора, и редактора за какъв дявол ги представят под чуждо име?!... Само вдигнаха рамене, даже и не се засрамиха...
Вече нищо не ме учудва в БГ, особено след 1990 г.
Да ти откраднат стих е като да ти отвлекат детето... Съд до дупка за такива!!!

С уважение: Дима/Дивна8

Благодаря, Дима.
Чу
цитирай
28. анонимен - Не мисля, че двамата я толерират; не ...
05.04.2012 13:44
Не мисля, че двамата я толерират; не са паднали още дотам, за да толерират ИЗВЕСТНО на тях преписвачество, но не четат вече, завалиите, нищо не помнят и нищо ново не научават.
А за такава НЕБРЕЖНОСТ да си понесат поне срама.
За "авторката" нито се очудвам, нито ми се пише...
Ти си просто ПОЕТ, Валери.
Жив и здрав!
цитирай
29. deleted-4udovi6teto - Не мисля, че двамата я толерират; не ...
05.04.2012 13:46
анонимен написа:
Не мисля, че двамата я толерират; не са паднали още дотам, за да толерират ИЗВЕСТНО на тях преписвачество, но не четат вече, завалиите, нищо не помнят и нищо ново не научават.
А за такава НЕБРЕЖНОСТ да си понесат поне срама.
За "авторката" нито се очудвам, нито ми се пише...
Ти си просто ПОЕТ, Валери.
Жив и здрав!

Благодаря, Ан 29!
Чу
цитирай
30. sande - Може да е Генадиева, може да е Рита,
05.04.2012 13:58
поетеса няма такава открита.

Иска и се слава, слава ... но сама не може.

Прости й тази жалка слава. Боже!
цитирай
31. hristo27 - Каквото и да се крадне вече, няма да ...
05.04.2012 13:58
Каквото и да се крадне вече, няма да ме учуди.
Ще бъде безкрайно ниско падението, ако това с кражбата и нейното узаконяване не е станало "за Бог да прости".
Явно трябва да ги попиташ тези двамата от снимките.
цитирай
32. deleted-4udovi6teto - поетеса няма такава открита. Иска и ...
05.04.2012 13:59
sande написа:
поетеса няма такава открита.

Иска и се слава, слава ... но сама не може.

Прости й тази жалка слава. Боже!

Дори и да е имало нещичко из книжочетата й, тя вече си направи харакири, Санде...
Чу
цитирай
33. deleted-4udovi6teto - поетеса няма такава открита. Иска и ...
05.04.2012 14:00
4udovi6teto написа:
sande написа:
поетеса няма такава открита.

Иска и се слава, слава ... но сама не може.

Прости й тази жалка слава. Боже!

Дори и да е имало нещичко из книжочетата й, тя вече си направи харакири, Санде...
Чу

Попитах ги, Христо.
В отговор получих гневно мълчание.
Чу
цитирай
34. chinaware - Аз може и да се излагам,
05.04.2012 16:08
АМа не съм чувала за поетесата... Ако е за четене, чета ... , и въпреки всичко. Първоначално , подобен факт би ме забавлявал, но после си казвам, ЗАЩО, ВЗЕЛИ ГО МЪТНИТЕ..... ? Минаване по пътя на най - малкото съпротивление. Просто преписваш нещо , и ако не го разпознаят - хоп -книжленце :( !
Защити си правата !!!
цитирай
35. deleted-4udovi6teto - АМа не съм чувала за поетесата. . . ...
05.04.2012 16:16
chinaware написа:
АМа не съм чувала за поетесата... Ако е за четене, чета ... , и въпреки всичко. Първоначално , подобен факт би ме забавлявал, но после си казвам, ЗАЩО, ВЗЕЛИ ГО МЪТНИТЕ..... ? Минаване по пътя на най - малкото съпротивление. Просто преписваш нещо , и ако не го разпознаят - хоп -книжленце :( !
Защити си правата !!!

Това и ще направя.
Благодаря.
Чу
цитирай
36. kleotemida - Валери, Валери, та в тази държава не ...
05.04.2012 19:34
Валери, Валери, та в тази държава не остана нищо друго за крадене освен стихове. Защо да се учудваме, че крадат вече и тях? Всичко друго е прошнуровано, прономеровано и разпределено. Е, и стиховете са прошнуровани и прономеровани, ама тях никой от дебеловратите интелектуални недоразумения все още не се е сетил да ги разпредели. Затова си ги разпределят интелектуалните и поетични недоразумения, бродещи из кулуарите на псевдокултурата ни... или е май по-правилно да кажа Халтурата ни.
Академик Касабова не я знам, пък и не ми е работа да я знам, но Евтим Евтимов го познавам и не вярвам, че мълчи от гняв. Човек може да замълчи по много причини, една от които да е срамът или дори само чувството на неудобство от забъркването му в такава каша. Всъщност нима има поет или дори академик литературен критик :), който да познава из основи творчеството на който и да било, не изобщо поет, а от добрите поети. Не съм за сегашното безхаберно отншение на редакторите не само на поезия, а и на всякаква литература, но и не можем да хвърляме изцяло вината за плагиатствата само на тях. Тъй че моят съвет е (кой ли пък ми го иска, ама аз да си го дам) :)), потърси си правата там, където е редно - в съда, и виновният (а защо не и виновните) нека си понесе последиците. Особено важно е точно в твоя случай, защото... знаеш защо :).
Поздрави, поете, за поезията! Виждаш, че стихосбирката на госпожата е минала-заминала и си е останала само с предговора... От тук нататък ще остане без него, но с клеймото Плагиат, т.е. Крадец.
цитирай
37. ko642 - Посетила ви е една и съща муза ;) ...
05.04.2012 19:45
Посетила ви е една и съща муза ;)
Поздрави
цитирай
38. deleted-4udovi6teto - Валери, Валери, та в тази държава не ...
05.04.2012 21:16
kleotemida написа:
Валери, Валери, та в тази държава не остана нищо друго за крадене освен стихове. Защо да се учудваме, че крадат вече и тях? Всичко друго е прошнуровано, прономеровано и разпределено. Е, и стиховете са прошнуровани и прономеровани, ама тях никой от дебеловратите интелектуални недоразумения все още не се е сетил да ги разпредели. Затова си ги разпределят интелектуалните и поетични недоразумения, бродещи из кулуарите на псевдокултурата ни... или е май по-правилно да кажа Халтурата ни.
Академик Касабова не я знам, пък и не ми е работа да я знам, но Евтим Евтимов го познавам и не вярвам, че мълчи от гняв. Човек може да замълчи по много причини, една от които да е срамът или дори само чувството на неудобство от забъркването му в такава каша. Всъщност нима има поет или дори академик литературен критик :), който да познава из основи творчеството на който и да било, не изобщо поет, а от добрите поети. Не съм за сегашното безхаберно отншение на редакторите не само на поезия, а и на всякаква литература, но и не можем да хвърляме изцяло вината за плагиатствата само на тях. Тъй че моят съвет е (кой ли пък ми го иска, ама аз да си го дам) :)), потърси си правата там, където е редно - в съда, и виновният (а защо не и виновните) нека си понесе последиците. Особено важно е точно в твоя случай, защото... знаеш защо :).
Поздрави, поете, за поезията! Виждаш, че стихосбирката на госпожата е минала-заминала и си е останала само с предговора... От тук нататък ще остане без него, но с клеймото Плагиат, т.е. Крадец.

Впечатлен съм от написаното като комент.
Много благодаря.
Чу
цитирай
39. deleted-4udovi6teto - Посетила ви е една и съща муза ;) ...
05.04.2012 21:16
ko642 написа:
Посетила ви е една и съща муза ;)
Поздрави

Очевидно! :-)))))))))))))))))
Чу
цитирай
40. raders - Радвай се, че те преписват! Значи те ...
05.04.2012 21:28
Радвай се, че те преписват! Значи те харесват. Освен това рано или късно плагиатите стават за резил; няма отърваване от тази работа.
цитирай
41. deleted-4udovi6teto - Радвай се, че те преписват! Значи те ...
05.04.2012 21:29
raders написа:
Радвай се, че те преписват! Значи те харесват. Освен това рано или късно плагиатите стават за резил; няма отърваване от тази работа.

:-))))))))))))))))))))))))))))))))
Чу
цитирай
42. barona40 - Няма думи за такава наглост, Валери.
06.04.2012 04:52
Горчив залък е да види човек подобно кощунство!
цитирай
43. deleted-4udovi6teto - Горчив залък е да види човек подобно ...
06.04.2012 07:28
barona40 написа:
Горчив залък е да види човек подобно кощунство!

Да, Ивайло, доста е гнусно, не ти го пожелавам, брате.
Чу
цитирай
44. apostapostoloff - Съдете я-
08.04.2012 18:37
ако не нещо друго, поне ще я одрусате с добра сумичка. Ама непременно я съдете!
цитирай
45. dianay - Ама разбира се, че трябва да я съдиш!
10.04.2012 18:14
Валери, не е комплимент да ти откраднат стиховете. Не е и обида - това е възможно най- глупавата и недостойна постъпка спрямо един автор. Ако съответната както-и-да-се-казва поетеса не го проумява, то трябва да бъде обяснено, за да вдене. Ако рецензентите и редакторите и се прехласват, то трябва да са наясно по какво се прехласват. Иначе, и без скумриите и коралите твоята подредба на думи може да се познае :). Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9349538
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031