Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2010 16:54 - Утре е голям християнски празник - честваме зачатие на Св. Анна – денят, в който тя заченала Пресвета Богородица
Автор: elika Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 4930 Коментари: 1 Гласове:
3



Православната църква почита Света Анна няколко пъти в годината:
  • на 8 и 9 септември, когато празнуваме Рождеството на Пресвета Богородица и почитаме  Нейните родители – Св.св. Иоаким и Анна;
  • на 9 декември,  когато празнуваме Зачатието на Пресвета Богородица;
  • на 25 юли - денят на успението (смъртта) на Света Анна;
  Света Анна била най-малката дъщеря на свещеника Матфан от Витлеем, от рода на Левин. Станала съпруга на Свети Йоаким, който бил родом от Галилея.



image
  Свети Йоаким


Дълги години Света Анна не могла да зачене и роди дете. В продължение на 20 години тя и нейният съпруг неуморно се молели на Бога и накрая техните молитви били чути. Ангел Господен възвестил на праведния Йоаким, че ще станат родители на дъщеря, Която единствена ще бъде най-благословена от всички жени по Земята.


image


image   Света Анна и Свети Йоаким

Света Анна заченала в Йерусалим, където се родила и малката Мария, Пресветата дева, която ще роди синът Божий, Спасителят на света.  


image
Щастливото Свето семейство


image

image

image  


image


image



image



Света Анна и малката Мария
  Още от началото на VII век е написан специален текст и беседа от Св. Андрей Критски -  автор на църковни молитви и химни. В текстовете на това богослужение четем думите, вложени в устата на Анна: "Радвайте се заедно с мен, всички колена Израилеви! Аз нося рожба до сърцето си. Спасена съм от укора за бездетството ми. Тъй беше угодно на Бога, който чу молитвата ми, излекува болката ми и ми даде каквото сърцето ми желаеше."

Източници: Православие.RU (превод от руски език Елена Колева) Жития на светиите, Синодално издателство, С.1991 Икони: Интернет


Тагове:   Богородица,


Гласувай:
3



1. veselinka - Браво!
13.12.2010 07:12
Отлично написан постинг за една важна историческа и библейска история!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elika
Категория: Хоби
Прочетен: 3680479
Постинги: 856
Коментари: 1260
Гласове: 2402
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930