Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2017 11:52 - Критика и критикари
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4062 Коментари: 14 Гласове:
34

Последна промяна: 28.01.2017 19:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Има критика и критика
Истинската критика е градивната Която цели направеното да се надстрои, това ,което е пропуснато , да се направи! Като в същото време, на направеното се оценят достоинствата

Или, най просто ,как се прави една критика или по общо,  една рецензия
Първо ,посочват се достоинствата на направеното, което е описано И след това се пристъпва към пропуски, грешки и така нататък
И това трябва да бъде направено внимателно и аргументирано Защото разстоянието от градивна критика до злобно заяждане  не е никак  голямо Много лесно се преодолява!

Една рецензия не може да е апотеоз, да е само хвалебствена!
В нея трябва да има и критика Особено пък , ако е в областта на науката
На времето предварително се запознах с рецензиите си
Двете професорки ми ги изпратиха с думите, че аз най- добре познавам материала си!  Все едно,  че ги бяха писали заедно
Не може без критика Ако има нещо, което не са доразбрали, а е предмет на критиката, да го изясним, да се стиковат нещата  Да не стават ненужни панаири на защитата
Човешко!
Да, приех критиката, въпреки, че беше малко пресилена, но пък не може и без нея

Та това е градивна критика!  Класика в критиката 
Иначе, самовлюбени критици много  Някои даже са се родили критици На другите , разбира се!
Само да чуят нещо и почват !
Критиката Даже може и без да чуят, да критикуват! По инерция!
Критикари! 

Такава критика и подобни критикари са вредни!
В случая липсва градивността на критиката
Набляга се единствено на унищожението
Хищническото, звярът се проява при подобни критикари
Търсят кръв!

Дразнещо е!
Не толкова написаното от тях, за което е ясно, че е лишено от някаква стойност, а , че ги има
Добре е да проумеят разликата!
Между градивната критика и критиката, целяща унищожение!

Нищо ново няма в случая
Карнеги, преди 100 години е описал нещата
Търси положителното!Наблягай на него!  Внимателно говори за пропуски и грешки! Но само  след като си изтъкнал плюсовете

Какво означава това ?
Когато се нахвърлиш директно върху някого, ти включваш инстинкта му за самосъхранение Той почва да мисли само върху пропуски и грешки, друго забравя
И обратно Изтъквайки плюсовете, ти насочваш мисълта му в тази област И работата, естествено И той осъзнава сам , къде греши!  И оправя грешките

Когато една Империя се обяви категорично за империя на злого, нищо друго, какъв ще е ефектът от това?
Положителен?!
Нищо подобно!
Нещата там вместо да се подобрят, ще се задълбочават Към по-лошо!
Изводът!
Трябва да се намерят положителните и страни, не може да ги  няма и да се подчертаят и изтъкват!
Като внимателно се посочва и това, което е нужно да се коригира, че там има какво да се направи!
И резултатът няма да закъснее!



Гласувай:
34


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Не се визират имена!Което не о...
28.01.2017 12:22
Не се визират имена!
Което не означава, че ги няма!
Даже мярнах няколко такива, деструктивни критики в коментари

Когато критикуваш, трябва да имаш и едно на ум-че може ти да си в грешка, както беше посочено, по- горе!
А не да изхождаш от позицията, че правият си само ти, а грешният- отсреща естествено!
цитирай
2. ambroziia - Да, Иване: „Набляга се единствено ...
28.01.2017 13:25
Да, Иване: „Набляга се единствено на унищожението"! -
Това е отговорът на твоето възмущение.
Не забравяй, че има много повече хора, които искат
да научат нещо и други -
които спомагат за надграждане на създаващото се.
Слава Богу, че е така!

Спокоен ден!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Поздрави, Донке!
28.01.2017 13:55
ambroziia написа:
Да, Иване: „Набляга се единствено на унищожението"! -
Това е отговорът на твоето възмущение.
Не забравяй, че има много повече хора, които искат
да научат нещо и други -
които спомагат за надграждане на създаващото се.
Слава Богу, че е така!

Спокоен ден!



Благодаря ти за отзива!
Благодарение на хората, за които говориш,а и ти си измежду тях, си давам труда, да продължа!
От друга страна, тези, които са обект на постинга, не заслужават никакво внимание
Точно това си и мисля Че Ганчо Ценов им е отдал незаслужено внимание На тези от кръга"Златарски", наричащи го чукундур?!
Ето, в директната обида е изразено творческото безсилие на "критика"

Хубав ден, Донке!
цитирай
4. pvdaskalov - * ! *
28.01.2017 15:33
В шеговит тон - ученото си е учено! Прав си Лео. Една злобна критика не допринася с нищо. Ако бъда похвален, връщам се към написаното и редактирам, ако открия грешки, защото чувствам отговорност към читателите. Ще дам пример с моите занимания, възобновени съвсем отскоро. Ако някой се подиграе, че едно си баба знае, едно си бае, вътрешно ще негодувам, че критикуващият е против стремежа ми да възтържествува истината. Ако той изтълкува по друг начин фактите, ще означава, че не съм успял да ги обясня правилно, не съм представил разсъжденията си на общодостъпен език. А той трябва да е разбираем, щом пишем за широка публика.
Днес прочетох кратък постинг на Икра, състоящ се от няколко мъдрости. Една от тях гласи приблизително така - науката не може да съществува без спор. Но какво водим ние - спор или кавга, като тия, що новият президент ги разпусна?!
И в един спор трябва да се изведат най-напред критериите за достоверност на съжденията. Аз не мисля, че с лични пристрастия може да се докаже една истина. Затова моят ПЪРВИ критерий е да се обсъждат КОНКРЕТНИТЕ ФАКТИ, свързани с предмета на изследване и спор, а не да се обръщаме към странични, привидно подобни случаи.
Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
5. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Пиер!
28.01.2017 17:07
pvdaskalov написа:
В шеговит тон - ученото си е учено! Прав си Лео. Една злобна критика не допринася с нищо. Ако бъда похвален, връщам се към написаното и редактирам, ако открия грешки, защото чувствам отговорност към читателите. Ще дам пример с моите занимания, възобновени съвсем отскоро. Ако някой се подиграе, че едно си баба знае, едно си бае, вътрешно ще негодувам, че критикуващият е против стремежа ми да възтържествува истината. Ако той изтълкува по друг начин фактите, ще означава, че не съм успял да ги обясня правилно, не съм представил разсъжденията си на общодостъпен език. А той трябва да е разбираем, щом пишем за широка публика.
Днес прочетох кратък постинг на Икра, състоящ се от няколко мъдрости. Една от тях гласи приблизително така - науката не може да съществува без спор. Но какво водим ние - спор или кавга, като тия, що новият президент ги разпусна?!
И в един спор трябва да се изведат най-напред критериите за достоверност на съжденията. Аз не мисля, че с лични пристрастия може да се докаже една истина. Затова моят ПЪРВИ критерий е да се обсъждат КОНКРЕТНИТЕ ФАКТИ, свързани с предмета на изследване и спор, а не да се обръщаме към странични, привидно подобни случаи.
Бъди жив и здрав!
П и е р


Благодаря ти за отзива!
Съгласен съм!
Да, критика трябва да има Но интелигентна
Да не се намесва субекта, по темата да е!
И с ясна позиция Например, казва ,че не е така и толкова Това не е достатъчно
Да каже защо не е така И как трябва да е и защо!?
Имал съм два такива, фрапиращи случаи
В единия, като краен резултат стана така, че опонентите се убедиха и приеха моята версия
В другия, там беше комичното Опонентът ,без да е компетентен, беше приел за абсолютно вярно написаното в учебниците
Не, че е невярно, но има и изключения в определени обстоятелства Но тях ги няма в учебниците Следователно за него е невярно Но все пак у нас има и мислещи хора, освен възпроизвеждащи написаното! Наложих се!
Но цената на изгубеното в спора време беше, че бях изпреварен от колеги в чужбина
Ето, това прави некомпетентната и в случая, злобна критика у нас!
Принципно го казвам, винаги има и изключения
В точните науки, за да примеш един резултат за даденост, трябва да има многократни повторения
Но и в тези науки има хипотези
Има неща, които трудно се доказват
Ав историята те са с предимство
И когато се разгледат всички заедно, анализират се, тогава вече може да бъде изградена теория....Но така от раз, някой да твърди, че той е открил топлата вода, това е , меко казано смешно

Твоят случай е частен, ти даваш убедителни доказателства

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
6. krumbelosvet - Война е
28.01.2017 17:35
И целта е ИМЕННО унищожение. Отдавна е казано, че на война ИСТИНАТА е първата жертва. "Империя на злото"...
цитирай
7. troia - Привет!
28.01.2017 17:37
Според мен истината, е че каквото и да напишеш, колокото и прекрасно, съвършено и ценно да е пак не можеш да угодиш на всички. Да вземем пример световните класици и те все още подлежат на критика имат "врагове" и почитатели. Няма да давам примери, че виж избухнал спор.:))
Всеки който пише трябва да е готов за всичко и да понесе всичко. Най-важното е да останеш верен на себе си и да твориш както ти харесва. Ако се опитваш да угодиш на другите по-добре ги остави те да го напишат "перфектно".:)
Неприятното е, че всеки творец има различен по големина талант, но това си е божа работа и не зависи от нас.
Може би се отклоних малко от темата, но споделям от моя си опит.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
28.01.2017 19:10
krumbelosvet написа:
И целта е ИМЕННО унищожение. Отдавна е казано, че на война ИСТИНАТА е първата жертва. "Империя на злото"...


Ами на война, като на война!
Всекиму своето!

Хубава вечер!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Троя!
28.01.2017 19:19
troia написа:
Според мен истината, е че каквото и да напишеш, колокото и прекрасно, съвършено и ценно да е пак не можеш да угодиш на всички. Да вземем пример световните класици и те все още подлежат на критика имат "врагове" и почитатели. Няма да давам примери, че виж избухнал спор.:))
Всеки който пише трябва да е готов за всичко и да понесе всичко. Най-важното е да останеш верен на себе си и да твориш както ти харесва. Ако се опитваш да угодиш на другите по-добре ги остави те да го напишат "перфектно".:)
Неприятното е, че всеки творец има различен по големина талант, но това си е божа работа и не зависи от нас.
Може би се отклоних малко от темата, но споделям от моя си опит.


Чудесно си го написала! Така стоят нещата
Да, не можеш да угодиш на всеки
Има една много хубава френска приказка, на е много дълга
Накратко,баща и син тръгнали да продават магаре И естествено се качили на него Та на няколко пъти, на път за града се налагало, слушайки съветите на срещнатите, ту да яздят магарето, ту да го насят на раменете си Като едновременно с това търпели и присмеха им, че са много прости!
Да, човек трябва да прави каквото трябва, а да става, каквото ще!

Хубава вечер ти пожелавам!
цитирай
10. litatru - Здравей!
28.01.2017 22:50
Интересна тема.
Вече всички са се изказали. Аз нямам какво да допълня!
Затова ти пожелавам лека нощ!
Литатру
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Литатру!
29.01.2017 23:17
litatru написа:
Интересна тема.
Вече всички са се изказали. Аз нямам какво да допълня!
Затова ти пожелавам лека нощ!
Литатру


Едва ли е казано всичко!
Винаги, ако решиш, може да добавиш нещо!

Лека нощ!
цитирай
12. batogo - !!!:)))Поздравления, Иване!
30.01.2017 18:16
Много си прав, че винаги трябва да се търсят позитивите и да се надгражда. Подкрепям винаги такава идея!
Но има неща, които са изградени върху разрушения, агресия и болни амбиции. Там принципът на съзидание е потъпкан още в зародиш. За да надграждаш там, трябва първо да преодолееш изцяло негативната, войнстваща агресия, да разрушиш негативната парадигма и тогава можеш да надграждаш...
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Огнян!
30.01.2017 21:40
batogo написа:
Много си прав, че винаги трябва да се търсят позитивите и да се надгражда. Подкрепям винаги такава идея!
Но има неща, които са изградени върху разрушения, агресия и болни амбиции. Там принципът на съзидание е потъпкан още в зародиш. За да надграждаш там, трябва първо да преодолееш изцяло негативната, войнстваща агресия, да разрушиш негативната парадигма и тогава можеш да надграждаш...
Хубава вечер, приятелю!


Благодаря ти за отзива!
Разбирам те!
Сложно е, работа на висша дипломация
Дано се прояви!
Според мен, досега, тя допусна много грешки
Ясно беше, че първият атентат ще бъде последван от много други
Че Европа не бива да е разграден двор, който пожелае, да влиза в него и да прави там, каквото му хареса?!
Че когато предаваш Севастопол за база на НАТО, не може да очакваш друг отговор
Важното е да се изгладят нещата, да се гледа напред!
От грешки никой не е застрахован и никой не е безгрешен
Да се намери добра воля, търпимост също!
За едно добро решение на проблемите!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9135239
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031