Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2010 14:01 - Владимир Висоцки - 30 години без големия изпълнител
Автор: elika Категория: История   
Прочетен: 3163 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 19.12.2010 19:15


Владимир Висоцки 30 години без големия изпълнител
От 25 януари 1938 г. до 25 юли1980 г. -  толкова кратко  трае земният живот на големия руски поет, писател, певец, театрален и филмов актьор.   Човекът с китарата и дрезгавия глас.  image


Само за 42 години успява да напише   около 700 песни и стихотворения, да  изиграе 30 филмови роли, да изнесе концерти  във всяко кътче на   Русия  и на много места по света, дори  и в България.
 Съветското правителство го признава като актьор. Неговите песни остават официално непризнати, но харесвани от хилядите му фенове.  Много от тях засягат забранени по това време в СССР теми. Динамичен живот, много пътувания, няколко брака и накрая  25 юли 1980г.  Починал в съня си в своя московски апартамент.   image
 
  Щастливи са хората на изкуството! Дори и когато тях ги няма вече на този свят, тяхното творчество ни напомня за тях!     Аз вътре не устисках...      Аз вътре не устисках,все едно година ще добавят или четири. Момчета напишете ми писмо - Как са нещата там при вас момчета.   Там пиете ли? Ние не съвсем. Тук има сняг, и слънцето да грее. Момчета вий за всичко ми пишете, че тука просто не се случва нещо.   Вий много, много липсвате ми вече. Как искам мутрите ви пак да видя. А Надя как е? С кой ли ходи днес? Сама ли е? И тя да ми напише.   По страшен е самият Страшен съд. Писмото ви за мен ще е спасение. Те може би не ще ми го дадат, но все едно момчета вий пишете.   Превод: Емил Петров  


image   АЗ НЕ ОБИЧАМ
 
Аз не обичам изхода фатален
и няма да ми писне да съм жив.
И мразя се, когато съм печален,
когато пея, а не съм щастлив.
Аз хладния цинизъм не обичам
/Не вярвам във възторга въобще!/,
през рамото ми някой да наднича,
писмата ми друг да ги чете.
Аз мразя разговори полусмели,
полунеща да шепнат с полуглас.
Аз ненавиждам в гръб когато стрелят,
когато в упор стрелят - мразя аз.
Аз не обичам с клюки да се калям,
а също и съмнението зло.
Аз не обичам змийски да ме галят,
с желязо да ми стържат по стъкло.
Аз мразя ситите душички, свити,
аз предпочитам истинския риск.
Да бъдеш честен вече е събитие
и чест е днес да бъдеш ти сплетник.
Аз мразя счупени крила да виждам,
изпитвам жал, но само към Христа.
Насилието както ненавиждам,
така и ненавиждам слабостта.
И мразя се, когато се страхувам.
Когато бият някой без вина.
Когато във душата ми нахлуват
и в нея храчат своята злина.
Аз мразя - и манежи, и арени -
там сменят милиона за петак.
Дори след най-големите промени
аз няма да ги заобичам пак.
 
Превод: Румен Леонидов   Снимки и източници: Интернет

Подготвиха: Елена Колева и Ивелина Колева



Гласувай:
4



1. veselinka - Браво за хубавия материал!
29.07.2010 09:20
Чудесен спомен за един изпълнител!
цитирай
2. анонимен - ПРЕКРАСНО!
31.07.2010 22:26
КАК СЕ СЕТИХТЕ ЗА ВИСОЦКИ? СУПЕР СТЕ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elika
Категория: Хоби
Прочетен: 3665643
Постинги: 856
Коментари: 1260
Гласове: 2402
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031